zaterdag 27 december 2008

De Bonte DinsdagavondTrein

Jan Vredenburg, Ouwe Liefde Roest Niet en De Bonte Dinsdagavond Trein in
"De Meerpaal"

Voor mij is het eigenlijk super nostalgie! Lang lang geleden stond ik hier al in Stuive's In gepresenteerd door Ria Bremer (kent u haar nog??)in de Meerpaal omdat schoolkinderen Champagne nadeden en er een gouden stuiver mee wonnen!
En nu sta ik er weer, een stuk ouder en wijzer en eigenlijk in de situatie die altijd nagestreefd heb; met mijn band en vrienden in en setting die mij na aan het hart ligt: de jaren vijftig.

Helemaal aan het uiterste eindje van het jaar staan we dan eindelijk in Dronten.
Een thuiswedstrijd en daarom extra spannend.
Vanaf het begin van het seizoen was het al spannend of de ideeën zouden aanslaan en hoe het publiek zou reageren op de terugblikken.

Zeker nu e.e.a. is samengevoegd met de presentatie van de zeer ervaren "ouwe rot"Chiel van Praag en onze jonge hond Michael van Hoorne.
Michael is een verhaal apart; ondanks z'n 28 jaar beloofd deze jonge presentator en komiek nog ver te komen.
Met nog een beetje meer 'Michael' en wat minder van z'n grote voorbeelden gaat hij zeker hoge ogen gooien en wordt hij een hele grote in de vaderlandse entertainmentwereld.

Tezamen met mijn band als begeleidingsorkest zit het muzikaal en inhoudelijk goed in elkaar en is mijn grootste zorg op dit moment de continuïteit.

Hier en daar gaat deze tour wat opspelen en komen er pijntjes en klachten en moeten we zelfs gaan denken aan understudy's
Verder schieten we hier en daar schieten nogal eens uit de bocht doordat Chiel en Michael teveel aan het improviseren slaan, wat hilarische taferelen oplevert maar dan ook weer ten koste gaat van de snelheid.
Maar goed, eind Mei sluiten we dit seizoen af en gaan we werken aan de reprise die gaat heten : De Bonte Dinsdagavond Trein dendert door.

Een item dat er eigenlijk ingeslopen is, is het gedeelte waar het publiek mag roepen om een liedje dat ze gemist hebben.
Erg leuk, maar het legt wel extra druk op de band die, al kennen ze heel veel liedjes af en toe toch moeten improviseren om het geheel op de rit te houden.
Voor de grap ga ik een apart Blog bijhouden over deze bijdragen, want wie had nu ooit kunnen dromen dat de band en ik het Wilhelmus zouden spelen en zingen, en tòch is het gebeurd!


Dochter Shylina is wat ongerust over het buhnegedrag van haar Pa.
Begrijpelijk, want ze heeft al vrienden en vriendinnen hier, en dan heb ik het nog niet eens over haar schoonfamilie (een behoorlijk bekende familie en zelfs één van de grondleggers hier in de polder) dus is me verzocht me wat in te houden en me te gedragen. (Ze heeft gelijk)





Hierbij alvast een bijdrage uit de Flevopost over het komende optreden van Dronten.